کاربرد ردیاب و شعاع زن ها

کاربرد ردیاب و شعاع زن ها

با پیشرفت در صنعت فلزیابی دستگاه‌های متنوعی به بازار آمدند تا پاسخگوی نیازهای متفاوت افراد در این زمینه باشند. یکی از این نوع دستگاه که در بازار ایران موجودند، ردیاب و شعاع زن ها می‌باشد. این دستگاه یکی از مهم ترین ابزارات و فلزیابی به شمار می رود، نام دیگر شعاع زن، همان ردیاب است. ردیاب ها انواع مختلفی دارند و کاربرد ردیاب و شعاع زن ها بسیار متنوع است. کار شعاع زن این است که یک منطقه بزرگ را تحت بررسی قرار می دهد و محدوده تقریبی فلز را مشخص می کند.

با مشخص شدن موقعیت حدودی فلز، شما در اقداماتی راحت متوجه می شوید که یک منطقه بزرگ دارای دفینه است یا خیر. شعاع زن یک دایره بزرگ را شعاع چند کیلومتری ردیابی می کند. برخلاف نقطه زن ها، شعاع زن ها نمی توانند موقعیت دقیق یک فلز را تعیین کنند و صرفا موقعیت حدودی فلز را و وجودیت دفینه در یک منطقه را شناسایی و مشخص می کنند.

در اکثر مواقع شما از اینکه چه منطقه ای دارای گنج است یا خیر، اطلاعی ندارید. در نتیجه به یک دستگاه شعاع زن احتیاج دارید تا این مورد را متوجه بشوید. البته یک شعاع زن نیز به تنهایی کافی نبوده و پس از آن به نقطه زن نیز احتیاج پیدا می کنید.

 

کاربرد ردیاب و شعاع زن ها 09100061387
کاربرد ردیاب و شعاع زن ها
فروش فلزیاب و طلایاب در گنج دتکتور ۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

 

ردیاب بهتر است یا نقطه زن؟

فلزیاب نقطه زن پالسی برای مشخص نمودن نقطه دقیق هدف در زیر زمین طراحی شده است. که پس از شعاع زنی هدف مورد نظر و پیدا کرده و محدوده تقریبی هدف را مشخص می کند. از انواع دستگاه های فلزیاب میتوان به فلزیاب های VLF ،PI ،BFO و نقطه زن های دستی نام برد. تفاوت دستگاه نقطه زن وشعاع زن به این گونه است که فلزیاب های بوقی (نقطه زن) عمق کاوش بسیار بالایی نسبت به ردیاب ها دارند.

از طرف دیگر ردیاب ها قابلیت شناسایی زمین های اطراف را در شعاع وسیع تری دارا می باشد. از ردیاب های موجود در شرکت آسیا مدرن که در بین مشتریان بسیار محبوب می باشد. میتوان به ردیاب aks، ردیاب دو نفره بیوتارا و ردیاب آلان تاراما اشاره نمود. همچنین از فلزیاب های نقطه زن نیز میتوان به فلزیاب سیمپلکس پلاس، فلزیاب ایمپکت، فلزیاب گرت و فلزیاب آنفیبیو نیز اشاره کرد.

 

کاربرد ردیاب و شعاع زن ها 09100061387
کاربرد ردیاب و شعاع زن ها
فروش فلزیاب و طلایاب در گنج دتکتور ۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

 

کار با دستگاه‌های شعاع زن

کار با فلزیاب شعاع زن نیازمند یک اپراتور دقیق می باشد، در سالهای اخیر برای کار کردن با سیستم های شعاع زن یا آنتنی نیازمند یک اپراتور حرفه ای بود اما در سال ۲۰۱۹ دستگاه های فلزیاب با تکنولوژی دنیا جلو می رود، زاویه رسیدن هدف با سیستم شعاع زن به نوع تنظیمات سیستم فلزیاب بستگی دارد.

ابعاد هدف با سریعتر رسیدن به هدف در فلزیاب آنتنی و شعاع زن ارتباط مستقیم دارد، هر چقدر میزان هدف بزرگتر باشد. زاویه حرکت آنتن به سمت هدف و مرکز هدف بیشتر می باشد و اگر هدف بزرگتری در مسیر فلزیاب آنتنی باشد دستگاه فلزیاب به سمت هدف بزرگتر حرکت می کند.

 

کاربرد ردیاب و شعاع زن ها 09100061387
کاربرد ردیاب و شعاع زن ها
فروش فلزیاب و طلایاب در گنج دتکتور ۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

 

کاربرد دستگاه های شعاع زن و ردیاب

دستگاه‌های ردیاب و شعاع زن برای هدف یابی در فواصل زیاد و شعاع های بالا به کار می‌روند. این دستگاه ها با استفاده از امکانات خود برای شعاع زنی هدف، شعاع تقریبی هدف مورد نظر را ردیابی کرده و به کاربر اطلاع می‌دهند. اپراتور با به دست آوردن منطقه تقریبی که هدف در آن قرار دارد می‌تواند به کشف آن بسیار نزدیک شود.

مزیت استفاده از این ردیاب ها این است که برای مناطق وسیع کار فرد بسیار ساده خواهد شد. چرا که منطقه حدودی که هدف در آن قرار دارد و بسیار کوچک تر و محدود تر از منطقه کلی است در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و می‌تواند با خطای بسیار پایین به کشف آن‌ها بپردازد.

 

کاربرد ردیاب و شعاع زن ها 09100061387
کاربرد ردیاب و شعاع زن ها
فروش فلزیاب و طلایاب در گنج دتکتور ۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

 

فلزیاب تفکیک JUST GOLD (فقط طلا):

این نوع تفکیک فلزیاب روش جدیدی است که از ۲ سال پیش در بعضی از پیشرفته ترین فلزیاب ها به کار رفته است در این نوع تفکیک دستگاه فقط فلز طلا را به عنوان با ارزش شناسایی می کند و فلزاتی همچون مس، آلومینیوم، برنز و آهن را به عنوان فلزات بی ارزش تشخیص می دهد

این نوع تفکیک جدیدترین نوع تفکیک است که اولین بار توسط شرکت Minelab استرالیا اختراع و ابداع شد و ۱ سال پیش شرکت AlphaElectronic این نوع تفکیک را در دستگاه های خود استفاده کرده است که اپراتور بتواند با حداقل خطا تفکیک کند و همچنین قابل ذکر است که در این نوع تفکیک اکثرا دستگاه ها عمق به شدت افت می کند.

در حالی که بعضی از دستگاه های شرکت Alpha Electronic اپراتور می تواند تا عمق ۴ الی ۵ متر واقعی نیز از تفکیک JUST GOLD استفاده کند و چون دستگاه آلومینیوم و آهن پوسیده را به عنوان بی ارزش شناسایی می کند خطای تفکیک نزدیک صفر می شود و اپراتور می تواند فقط طلا را شناسایی کند.

 

کاربرد ردیاب و شعاع زن ها 09100061387
کاربرد ردیاب و شعاع زن ها
فروش فلزیاب و طلایاب در گنج دتکتور ۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

 

قیمت دستگاه شعاع زن طلا

با توجه به نوسانات ارزی در بازار کشور قیمت هر وسیله ای مخصوصا شعاع زن ها هزینه بالایی دارند. به همین دلیل برای کسانی که قصد خرید دستگاه شعاع زن را دارند بسیار حائز اهمیت است. به طور کل ملاک انتخاب شما برای خرید فلزیاب نباید فقط قیمت آن ها باشد، شما بیشتر باید به کارایی و قابلیت دستگاه ها توجه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه شامل موارد زیر است:

  • وزن سبک دستگاه و قابلیت حمل و نقل به آسانی
  • قابلیت تغییر فرکانس به صورت خودکار و دستی
  • طراحی بروز شده و بهینه شده ارگونومیک
  • دارا بودن سیستم رابط کاربری
  • شرکت سازنده دستگاه و برند دستگاه
  • خدمات قابل ارائه به مشتریش
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

 

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی می باشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.

فلزیاب 09100061387

آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات   @zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :  

@karshenas_zarshenasan    

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب، خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب 

۰۹۰۱۴۴۴۴۹۰۳-۰۹۱۰۰۰۶۱۳۸۷

جهت تعمیر، ارتقا و فروش دستگاه خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری می توانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

گنج یابی

زرشناسان

 سایت سوالکده

 فلزیاب های برتر دنیا

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب وانواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما